Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

IX. Kerka-Alpok-Adria Kupa 2019. - címvédés!

Idén kilencedik alkalommal rendezték meg a Kerka-Alpok Adria Nemzetközi Horgászversenyt. A Nagykanizsai Szúnyog H.E. csapata tavaly megnyerte a versenyt, így idén címvédőként indult a megmérettetésen.

A versenyen horvátországi, szlovéniai csapatok mellett Magyarországról érkeztek indulók. 16 csapat nevezett. Láttunk ismerősöket Somogy megyéből, Vasból - sejtettük, hogy nem lesz egyszerű jó eredményt elérni. Egyesületünket a Bognár Gyula, Meződi János, Tábori Attila, Somogyi Balázs alkotta négyes képviselte.

12-én, egy nappal az esemény előtt, lehetőség volt a Kerta-patakon létesült víztározón (amely a Szalay Díszfaiskola- Kertészet tulajdonában van) tréningezni. Az elmúlt év tapasztalataiból indultunk ki - kárászt kell fogni. Tavaly nyáron, hőségben horgásztunk, most pedig az őszi, lehűlő vízben kellett megtalálni a kárászok megfogásának módját. Későn érkeztünk a vízhez és mindhárman szerelékkészítéssel kezdtük. Így délután egy óra lett mire etetni tudtunk. Kicsit aggasztott minket, hogy sok csapat arról beszélt, hogy dévérek, apró bodorkák foghatók csak. Erre nem voltunk igazán felkészülve. 2018-ban matchbottal horgásztunk, majd egyes helyeken kiállt rakósra is a kárász. Ez volt a haditervünk most is. Kétféle etetőanyagot próbáltunk - Timármix Elite Roach és Elite Carp 50-50 %-os keverékét és VDE Turbo Black és G5 keverékét. Mellette az élőanyag-felhasználás módját is próbálgattuk. Nehezen indult a horgászat. Jómagam match-csel fogtam néhány keszeget - kb. 7-8 dekásak lehettek. Soma a kárászokat hajtotta, kb. fél óráig nem nagyon volt hala. Tábori Attila más élőanyag-felhasználással, Timár keverékkel, szintén keszegeket fogott. Aztán megtört a jég, megjött az első kárász Sománál, amit követtek a társai. Ami biztosnak tűnt - gilisztára szükség lesz. A nap végére mindhárman viszonylag jól fogtuk a kárászt, bár az elmúlt évtől eltérően idén nem állt ki rakós távolságra.

Bizakodóan indultunk neki a verseny napjának. Működni látszott a tavalyi győztes taktika. Kis aggodalomra az adott okot, hogy mi délután kezdtünk el horgászni, és délutánra minden csapat elkezdett kárászokat fogdosni az edzésen. A napszak vagy a taktika hozta meg a kárászainkat?

A versenyen mind a négyen azonos taktikával készültünk. Timár keverék és föld. A taktika bevált. Az A szektorban Tábori Attila horgászott, a 12-es helyről (a szektor belső feléből) 7960 g-ot fogva 3. lett a szektorában. A B szektorban Somogyi Balázs 5-öst horgászott. Pechje volt, ennyi hallal minden szektorban az első háromban lett volna. A C szektort Meződi János nyerte a pálya legtöbb halával - 15535 grammal. A D szektorban Bognár Gyula 2-est horgászott 12950 grammot fogva. Őt egy - a pálya megszakításában egyedül ülő versenyző verte meg. Az, hogy jól eltaláltuk a taktikát, talán Gyula horgászatán látszott leginkább. A fogások így alakultak a szektorában: 3120 g, 2410 g, 4025 g, 4840 g, 12950 g (Gyula), 0,885 g...

Így csapatunk 2018 után 2019-ben is megszerezte az első helyet, összesen 11 pontot gyűjtve! A második helyezett csapat 22 ponttal a Somogy Team lett, harmadik helyen pedig szintén 22 ponttal, kevesebb fogott hallal a Vasi Vizeken csapat végzett. Az eredménylistát lefényképeztük:

Az eredményhirdetésen az Alpok-Adria szervezet vezetője, a Kerkaszentkirályi H.E. képviselői és a Vasi Horgász Szövetség képviselői mellett jelen volt a MOHOSZ képviseletében Kozári Miklós is, aki átadta a MOHOSZ kupáját a legtöbbet fogó horgásznak. Emellett a legtöbb halat fogó horgász A Szalay Díszfaiskola nagyérétkű ajándékát is megkapta.

A díjkiosztásról készült képeinket a galériában nézegethetitek.